New Video: Usher – ‘Lil’ Freak (ft. Nicki Minaj)’

Published: Wednesday 24th Mar 2010 by Sam

The video for Usher‘s latest single ‘Lil’ Freak (ft. Nicki Minaj)’ premiered a few moments ago. Check out the TAJ-directed clip above…

Certainly a ‘different’ one for the R&B crooner, yet one I’m definitely feeling. Put simply, both the song and video are some of Usher’s most engaging work since ‘Confessions’ (I seem to be among the few who never understood the hype around 08’s ‘Love In This Club’). In any case, Mr Raymond finally appears to be getting his groove back; the timing of which is apt… his new LP ‘Raymond v Raymond’ is days away from release.

What do you think of the video?

Posted under:

Comments 69

Please Post Your Comments & Reviews

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  1. Tae March 24, 2010

    S*** HOTTTTTTT AS HELLLLLLLL I LOVE NICKIIIII

  2. aries_BLU March 24, 2010

    I guess I’ve listened to the uncensored version too much that this one kind of threw me off. I like the song, and the video was alright. Interesting little cameos by Ciara and a glimpse of Jamie Foxx. But I wonder if the leading girl really had a ‘ghetto booty’ that Minaj was looking for, lol.

  3. STLOUISDON March 24, 2010

    IT WAS COOL..NICKI MINAJ IS GETTING A LITTLE ON THE WACK SIDE TO ME

  4. BEYDABESS (DA REAL ONE) March 24, 2010

    YO I CULDNT EVIN SEE USHER CUZ CIERRORS BIG OL MUSCLES WAZ N DA WAY.SMH

  5. Clos March 24, 2010

    Love it…….Nicki is that Chick! She made this song a smash

  6. Robin March 24, 2010

    I wished usher danced more in this Video.
    Niki Minaj…….. lol
    Jamie fox came up on some next sly place if you’d blink u would’ ve missed him.

    Chris brown penned this track 😀

  7. Aunt Jackie March 24, 2010

    Eh.

    Love usher, don’t love this song, nor this video, nor Nicki Minaj’s verse.

    Is it weird that I think Usher shouldn’t be doing random club songs like this?

    What happened to:
    ‘Confessions’ ‘Caught up’ ‘Nice & Slow’ ‘My Way’

    Those were quality songs about other things that picking up someone in the club. Trey Songz has that subject matter on lock, and everyone sings/raps about that. Come on Usher, come with something that blows us away!

    Reminds me of Mariah doing that sing-whisper thing she does. It’s not a good look, don’t do what everyone else it doing.

  8. jessica March 24, 2010

    CB did not write this. Fail, his name is no where in the credits. CB Stans are delusional!!!!!!!!!!

  9. cool chick March 24, 2010

    ummm ok?

    First off, the lead girl was WACK
    Nicki a hot ghetto mess with that damn wig smh
    i dunno this vid was nothing special i jus liked the part with Usher dancing at the end

  10. mrsjones March 24, 2010

    i love the song and the dancing. it made me want to get on a pole or something! lol

  11. jamie March 24, 2010

    Nicki raps like she runnin’ outta breath! All in all ok song and ok video. Usher is losing it IMO.

  12. JDaniel March 24, 2010

    I love Usher and really enjoy his music, but this song, ummmmm, well i do not like it, and the video doesn´t help anything.
    Sorry Usher, but I hope that U can bring us good music again

    En serio!!! He esperado ya bastante para poder sentir realmente tú música, como en Confessions

  13. ~TeAM WeeZY~ March 24, 2010

    I kinda like this song, it really grew on me! I like Nicki’s verse, though! I think the video is average. Nothing special. Nicki’s wig was a mess and it was kinda ironic that she raps about a girl with a big ghetto booty but the chick she was macking to is the whitest of the whitest females. =| Anyway, I used to really love Usher, but he’s starting to become a lame!

  14. Fred March 24, 2010

    As an Usher fan from the past mostly this song is just too weird for me and the video is boring. 🙁 I like R&B music I dont even know what this is.

  15. Chinny March 24, 2010

    He sees a cute girl, and he chases her round the club… then what? Som1 pls tell me the diff b/w this video, “Love In This Club” and “Yeah”. Usher needs to start getting creative, seriously.

  16. rightround(U.S.A pride!) March 24, 2010

    sooo Nicki is playing a lesbo in this one? interesting.. i like the song/video tho.

    Ciara looked beautiful. I think its wierd that Usher asked her to be in the video but didn’t even take advantage to show that he still “got it”, dance wise, with her. Because everyone says he can’t dance like he use to anymore. that would’ve been very entertaining. oh well.

    Jamie Foxx was in this? where?

  17. roadsareendless March 24, 2010

    Niki Minaj is so frikin hot.

    and err..where the hell is the dance sequence i was expecting from Usher & Ciara??

  18. keith March 24, 2010

    The video begins to smolder and then peters out. Like other posters I was waiting on an extended dance break with Ciara or at least some quality choreography shots….move along folks, nothing to see here. I like the song (and actually think Nicki makes it) but FAIL on the video….

  19. Tee March 24, 2010

    Ester Dean wrote this not Chris Brown. Usher said it on 106 today. But the video is cool. Wish Usher danced more.

  20. Music Lover March 24, 2010

    SERIOUSLY HOW THE F*** IS USHER GOING TO HAVE CIARA IN HIS VIDEO AND NOW HAVE A BLOWN OUT DANCE SCENE?! That’s so fucken ridiculous!!! And he dances only at the end which I’m far from being impressed by. If Nicki was going to be all seductive and s***, she should have went all the way. Make out scene maybe? Something besides the usually humping. I’m so disappointed in the video. It’s so fucken forgettable!

  21. dueces March 24, 2010

    wpw so basically either everybody really likes it or really hates it. no in between huh?

  22. dueces March 24, 2010

    *wow

  23. Dane March 24, 2010

    Damn my man usher has lost it….and NIkki…..next….smh…what the f*** was this…..smh…damn usher i was hoping you come back strong…but u failed on this song…i really dont see the big deal wit this chick Nikki…

  24. Jeff March 24, 2010

    Loved it. Usher is not losing it, he gets better and better. And Nicki is the s*** right now.

  25. Anonymous March 24, 2010

    Honestly, Nicki Minaj is probably the most engaging part and thats not saying much.

    The video is nothing fresh or new and he doesn’t even dance much and the song has no appeal outside of the R&B genre.

    Good luck Usher, you’re going to need it!

  26. Anonymous March 24, 2010

    BTW, the video may have been better if Ciara was the lead girl and they both did some kind of dancing….

  27. vegasgirl March 24, 2010

    It okay.

  28. vegasgirl March 24, 2010

    * it’s okay… typical club video. Very similar to ” Love in this Club” as far as concept.

  29. vegasgirl March 24, 2010

    I meant to type It’s okay.

  30. BIGMYKE March 24, 2010

    FINALLY the right song,video, featured artist a definite hit hands down I was worried cuz I HATE “Papers”!!!!!!!

  31. stellastar March 25, 2010

    THIS SONG IS JUST DISGUSTING

  32. Beats March 25, 2010

    B.O.R.I.N.G no originality here wotsoeva. No clear story. Nothing engaging

  33. ADE March 25, 2010

    Usher is beyond wack now! This song and video just sealed the deal for me, both a shitty mess…im actually in mourning now *goes to listen to 8701 then Confessions*

  34. ILoveMariahCarey March 25, 2010

    did i see Ciara & jamie foxx?

  35. KOOPER March 25, 2010

    AWFUL + LAME = FLOP the song sucks a** his little dance moves all look like the same moves he’s been doing since YEAH and he looks stiff as hell .. the video is a repeat of love in the club helll all his videos seem to have in a club somewhere lately with those tired boring a** brown tee shirts on he needs a new stylist and new direction in fact he needs a new PR STUNT because that’s the only way he’s every been able to sell music along with his body from the neck down I guess the only way he’ll be able to save his career now is to release a S** TAPE!!!!!!!!!

  36. Martin March 25, 2010

    we have a

    fake micheal jackson

    fake janet jackson

    fake lil’ kim

    and jamie foxx is annoying

    next———–>

  37. V March 25, 2010

    The video was weak! The song is hot though. Ciara and Usher should have been dancing together and they should have gotten another girl for Nicki to be with in that scene. This looked like Love In the Club 2.0! Usher has to come harder than this in his music videos especially when the song is hot and his popularity is on the decline.

  38. dakkylove March 25, 2010

    the video could have been better, but i still love it, it has a dope beat.y,all should stop waiting for the dancing usher, he can still move but doesn,t need to do it as much you have Chris Brown and Omarion for that. lovely video.

  39. jjlova06 March 25, 2010

    It’s funny to me because Usher used to sing about love songs and stuff. His last album got a bit too ol school for the kiddies so I believe he and his camp realized that they needed to start putting bullcrap out. The song is catchy, but are you listening to what it’s about. Usher would have never sang this song 5 years ago and I think he is desperate to do it now. Who knows. The video lacks anything. He ain’t doing nothing in the video, but a couple of dance moves at the end. And other than that everybody is just walking around in the video. It’s lame.

  40. Joe Sullivan March 25, 2010

    reminds me a little of Maneater ny Nelly Furtado

  41. Carl March 25, 2010

    Ciara looked pretty. Nicki made the song as usual and Usher did his thing too. His album has a few bangers on there!

  42. niki March 25, 2010

    why the hell does he think his female audience want to hear something about putting their hands in a chicks pants. NASTY. Furthermore how u gonna have Ciara in the video and not let her dance. they would have killed it. I love usher but damn. SMH

  43. BEYONCENUMBA1FAN4LIFE March 25, 2010

    IM LOVING THE WHOLE DARK UNDERGROUND CLUB SCENE THEME NICKI MINAJ KILLED IT THAS MY GIRL SHE LOOKS SO S*** FROM HEAD TO TOE NICKI IS A FORCE TO BE RECON WITH AND IT CAN ONLY GET BETTER N BETTER SHE KILLIN THE RAP GAME RITE NOW, I C U CIARA SHE LOOKING GOOD IM LOVING THE SONG URSH DID HIS THING IM LOVING IT.. ROCKIN WIT URSH NICKI AND CIARA….

  44. t March 25, 2010

    dudes lost his mojo

  45. mississippi girl March 26, 2010

    Hate this song and video. I’m tried of that chick with her non rapping self

  46. Diane March 26, 2010

    This is the Usher I’m talkin bout. I got it bad when I look at the video and rewind right back.

  47. Brittni March 27, 2010

    FIRST OF ALL PEOPLE NEED 2 STOP HATE N ON NIKKI DEY JUS MAD CUZ SHE DA Shhhhh………i loved da video it waz great yall haters need 2 stut it if u dont have nothing good 2 say JUS B QUEIT ITS IRITATEING

  48. deron jenkins March 28, 2010

    this video and song is hot usher back baby!!!!!!

  49. nyny March 28, 2010

    Nicki was dope i like nickis part and usher just was in it but nicki did her thing

  50. Nikki B April 2, 2010

    My Baby Is Back!!! Miss You Usher ** Lil Freak is My Favorite Video and Nicki made it even more Fly!!! Love Raymond

  51. DaMonte` April 3, 2010

    OMG…Nikki iz swaggin wit dat hair do…..im just gettin tired ov deez ppl hatin my home grl

  52. JAYLOVE April 4, 2010

    LOVE USHER HE IS MY IMPOSSIBLE LOVE ! AND OF COURSE THIS SONG IS THE BEST I LOVE ME A FREAKY USHER NICKY IS BAD ! ♥ IT !

  53. Cami April 6, 2010

    Personally, i love nicki AND always loved Usher. I like the song, but I really do miss his older songs. The ones that had stories behind them (‘confessions’). I dont understand the concept of this video at all. So…he made Nicki go and get that girl and bring her to him…that’s it? Still slightly confused. Once again, LOVE Usher & Nikki, but the video is a thumbs down for me.

  54. Um… April 7, 2010

    This song AND video is absolute b*llshyt. Not to mention Nicki Minaj is WACK ever since she got signed. And how dare they sample Stevie Wonder for this crap?! I know Usher can do better than this–he has in the past! Ugh, i miss the 90’s SO much…

  55. keke April 8, 2010

    are they crazy.

  56. keke April 8, 2010

    but i like the song.

  57. Ms Detroit April 9, 2010

    Its a hot song. Niki Minaj is pretty but is so Wack. Her wig really messed everything up. The lead girl didn’t fit at all. I will have to watch to try to find Ciara and Jamie. Usher needs to have more creative input in his video. It is a real tired video. Everythibg is mismatched. Liked him dancing at the end. Was the best part.

  58. Quawanna April 9, 2010

    That video was hot and and so was usher and really ya’ll folks really do need to stop In my opinion nicki dha hottest girl out right now

  59. LadyBug April 9, 2010

    Video was the shyte and beyond and nicki and usher was Hott!!!!!! Expecially Nicki

  60. Kim April 13, 2010

    This is a s*** ass video…the lights, Usher fine self ..he back to dancin all good…the women in their moves…Ciara and the girls playin pool….just hella s***

  61. Sassy D April 17, 2010

    I’m feeling this song OMG this is my s***!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  62. Catalina April 19, 2010

    i Really Luv THis SOng!! BUt to tell u The Truth i Luved his SOngs Baq IN THe Daii like ” Make ME Wanna” ANd etc. THose SOngs Related to Meh! i want to see more SOngs from HIm THat Get At Other ppl. TO COnnect tthem!

  63. Pynn April 22, 2010

    Good!

  64. Marissa May 27, 2010

    woooow

  65. Gemma June 15, 2010

    I don’t know what your all talking about the White girl in this video
    is fiittt!! Just coz she don’t have a fat ass! She was the
    prettiest girl in the video!!

  66. dat B**** August 4, 2010

    this s**t is off da doom

  67. CU2!3-PUHT002!3$D$ September 1, 2010

    UGHHMMMM….WOWZZZ LLMFAO DHAT WUZ DE BOMBZ…N E 1 HA2IN ON DHAT HAS A FULL RITE…DHEY DID DHAT SHYT BIGG!!!!! MMMMMWUUUUUUAAAAAAAAAAHHHHHH
    IBARB!3 S GHUD 4 DHAT

  68. coshia marshall September 7, 2010

    lovein dhiss song!!!!!!!!!!!! im my boifriend’s lil freak lol

Recommended Posts
.. **