Advertisement

Nicki Minaj’s ‘Chun Li’ Pure Sales Rise By 117%

Published: Friday 20th Apr 2018 by David

After a string of so-so selling collaborations with lesser-known performers, Nicki Minaj has seen her supporters propel her first solo release in years to glory by storming iTunes with traditional purchases.

Fantastic news below…

The dual release of the jams ‘Barbie Tingz‘ and ‘Chun-Li’ took place towards the end of the last chart week meaning their debuts on the Billboard Hot 100 were powered by only a few hours worth of sales and streams.

This week, the rapper finds herself enjoying the full benefit of being an act whose music impacted the charts before streaming data was factored into chart positions.

For, her cultivation of a music-buying base has seen her cast a hot pink shadow over her Spotify-dependent peers and see sales of the aforementioned ‘Li‘ soar by 117% in the last week.

The Hip-Hop track’s sales spike was fuelled by efforts launched by her supporters on social media to prioritise sales over streams in their bid to bag a new hit for the star before the unveiling of its parent album.

 

With this organic increase, ‘Chun’ can now boast of being the fastest-rising track in the U.S. this week…a feat made even sweeter when coupled with the gains it has made on Rhythmic radio.

Click here to learn more.

Your thoughts?

Posted under:

Comments 42

Please Post Your Comments & Reviews

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  1. eSwatini April 20, 2018

    Queen

    • Its me Gowrl April 20, 2018

      Flop

  2. Do it again… April 20, 2018

    Stop it David. The song made a sales increase because it was on sales for the whole tracking week, versus the prior week when it was tracked for just one day of sales. Even after a whole week, the numbers still aren’t impressive. You tried it! 😂😂😂

    • Faf April 20, 2018

      I mean at this point it doesn’t matter she’s a legend bc she fought for streams a law which passed and will make anything she drops be RIAA certified platinum
      Plus
      Her natural sales will still outsale any female rapper today

      • Jasmine Da Bi Asian NOT Trashmine or TROLLmine🙋🏿‍♀️💁🏿‍♀️ April 20, 2018

        A legend with no classic records? I think not.

    • SMH April 20, 2018

      Her songs still soared because of PURE SALES. So stop it with the jealous hating.

  3. Meme April 20, 2018

    Love the fact that she’s doing this with 2 raw rap tracks. No singing or pop melody. Just straight hip hop.

    Where the folks at who swore these tracks wouldn’t chart?

    Chun Li will be top 10 for sure. She really needs to drop a sick visual and BOOM!!!!

    • Its me Gowrl April 20, 2018

      Honey she’s flopping

    • Jayy April 20, 2018

      I’ve been saying the same. By a sick visual something cinematic with her referencing more on the Street Fighter concept of the actual Chun-Li thrown in the mix would be a killer. For some reason I don’t know if Nicki team works and thinks like that honestly

    • SdotB April 21, 2018

      Uhhh, she does sing on Chun-Li, and does her usual pop runs in both tracks. I hate Barbie Tingz, but Chun-Li is a bop, minus the singing part.

  4. BANGBANG123 April 20, 2018

    That’s nice! Go head niki.

  5. G7Pat April 20, 2018

    Yall really keep tryna make this a hit

    • April 20, 2018

      Didn’t yall did that with Cardi B to make her get a 1# song to spit Nicki, so why yall mad that sam the few who are supporting Nicki, not everyone is going to hate Nicki as some of you be trying hard to happen.

  6. Fancy BISH April 20, 2018

    The desperation lol…these shenanigans never worked in the past Barbz…Queen Aretha just shifted in her seat 💺 and let out a holler when she heard what the Barbz were trying to do lmao 😂

  7. Sza April 20, 2018

    So what position is that wack song at now?

    • Meme April 20, 2018

      The same position your mom was in when you were mistakenly brought into this world. On Top!

      • Do it again… April 20, 2018

        D&mn Meme!! 😂😂😂😂

      • Pat April 21, 2018

        …😥

  8. moe April 20, 2018

    omg cardi b is overshadowing nicki , wtf bye nicki u tried

  9. I HATE .WHYyyyte n Blaaaxk. Bitchezzzzz April 20, 2018

    ,, y’all was disrespectful to Nikki when you thought that other b**** was gone blow….. y’all need to show some respect

    • Riko April 20, 2018

      Nicki Wil be another Wayne. In a few years begging for her money. These records she’s bragging about are being bought by birdman same with Wayne and drake. Jay did the same with Rihanna until the masses accepted her. Unlike Rihanna though Nicki career has taken a fall, r*** case association, shether, now the lil kim cries without a valid reason.

  10. Riko April 20, 2018

    Admit it or not she would have not sold that much had she just released it without mentioning Cardi. Nicki is smart she uses beefs as promotion. It didn’t work with Remy that’s why she went in hiding and back to the drawing board. I would have respect it had she released it without the unnecessary beef comments.

    • April 20, 2018

      You will never respect Nicki no matter what, she will be ok thought she survived this long without you are others respect or support.

  11. DanYiel Iman April 20, 2018

    Notices her tracks are falling down the charts especially on iTunes!! Tricki Garbagh IS A FRAUD !!

    • Darius C April 20, 2018

      14 on i tunes already that was fast fall lol

  12. Jasmine Da Bi Asian NOT Trashmine or TROLLmine🙋🏿‍♀️💁🏿‍♀️ April 20, 2018

    These tracks are forgettable and fit right in the scheme of her past work. No growth- same ol same.. impressive only to the basics, literally nobody from the hip hop community will note these regurgitated tracks

  13. ??? April 20, 2018

    lmao all these corni fans mad cuz queen nicki ended her streaming-dependent a** lmfaooooo

    • Its me Gowrl April 20, 2018

      Girl

  14. ??? April 20, 2018

    lmao all these seething haters in here, where is corni’s flop singles at on the charts since yall wanna come for nicki’s PURE SALES???? lmfaooo

    • Darius C April 20, 2018

      Cardi has 13 songs on billboard hot 100 hater as we speak

      • Haha April 24, 2018

        And they all have drop tremendously 🤣🤣🤣🤣

  15. HeyNow April 20, 2018

    I will never understand how some of you hate Nicki so much it’s ridiculous lol like no matter what she does y’all will always try to discredit her and it’s really sad. Keep doing your thing Nicki, you prove people wrong every single year

    • Its me Gowrl April 20, 2018

      B I t c h

  16. tesha April 20, 2018

    Seems like alot of planning, if the songs were any they would be poppinbg on the charts period!\

    try again! These didnt make the cut!

  17. Lol April 20, 2018

    Notice how he tries to compensate for this song but doesn’t mention how the other song is clinging on for dear life. Neither song is poppin so they made up this article to make it seem like she’s still that chick. Well newsflash: she’s not.

    • Dunce April 20, 2018

      Clinging for dear life? 😂😂😂😂. It’s in the top ten.

  18. F You April 20, 2018

    #16 on iTunes, CARDI#15 I like it, hollering 😂 Go Cardi

    • Haha April 24, 2018

      All her songs droped tremendously on bbh100😂😂😂😂

  19. Bobbi.Brown April 20, 2018

    I haven’t heard either single on the radio since they debuted, and no one outside of the Barbz seems to be here for them. Nicki needs to go back to the drawing board…

  20. justafan April 22, 2018

    bubblegum pop records like Nicki’s will chart over actual rap records

    • Haha April 24, 2018

      She just did #10 bbh100 b****

Recommended Posts
eXTReMe Tracker
.. **