Advertisement

Cher Lloyd’s ‘Swagger’ Hits #1

Published: Sunday 7th Aug 2011 by Sam

As the age old adage goes: “any publicity is good publicity”. Just ask a certain Cher Lloyd.

The 18 year old today saw her debut single ‘Swagger Jagger’ charge into the Official UK Singles Chart at #1 – a feat which saw her knock off fellow X Factor alumni JLS off the top spot.

Very much a Marmite song, the song and its accompanying video attracted a 100,000 dislikes on Youtube. Yet, the record-buying public reaffirmed their support for the Mulvern native when and where it matters.

Your thoughts?

Posted under:

Comments 61

Please Post Your Comments & Reviews

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  1. BEYONCE fan August 7, 2011

    HOW I HATE THAT SONG

  2. Kellymotivation August 7, 2011

    EPICALLY LAUGHABLE 😀

  3. Beystanbish August 7, 2011

    Lmaoooooooooo that’s all I can do

  4. KAT DELUNA FAN August 7, 2011

    JAY BUDGET FOR CIGARS IS GROWING,ANOTHER SUCCESSFUL GOAT IN THE FARM……..SUCCESS IN THE UK !!!

    WHO RUN THE WORLD (GOATS) !!!!!!!!!

    ps: 🙄 uk music taste

  5. Mari (RIP Dwayne McDuffie + Amy Winehouse) August 7, 2011

    Good for her!

  6. G.dee August 7, 2011

    Chavs must be rejoicing. Their saviour is born. Come one peoplewho bought that crap. Seriously. Now am seriouse, who bought that crap with the worst chorus ever. Even chiko time sounded better. This is a disgrace. Any way there is nothing we humans can do now that it is no1. The brat got to no1. I need to release a single. Is she can I might as well. Am raging. God it’s a disgrace. Beyonce 4 save me from this mayhem.

  7. Gagalo!!!!(Aka African…) August 7, 2011

    @KAT DELUNA FAN
    August 7, 2011 at 2:29 pm
    JAY BUDGET FOR CIGARS IS GROWING,ANOTHER SUCCESSFUL GOAT IN THE FARM……..SUCCESS IN THE UK !!!

    WHO RUN THE WORLD (GOATS) !!!!!!!!!

    ps: uk music taste

    _Hahaha you really kill me with this!!!LMFAO!

    Btw good for her!

  8. SHESDUMB August 7, 2011

    NEVER IN AMERICA

    WELLLL…..IDK IF “4” CAN GO NUMBER ONE MAYBE THERES HOPE FOR CHER….

  9. YeaBey Got the True Tea August 7, 2011

    Well then……. 🙄
    That won’t happen in the U.S ever! People are looking at this song as Friday by Rebecca Black 2.0! Some say its even worse! 😆

  10. bey’knight August 7, 2011

    this is just shameful..

    it just demeans evry song that has ever reached no1 in the UK heck the entire damn chart

    i guess its cus the fraction buyin records is so tiny, the charts can be easily manoveured

    i see 1direction are also like top 5 in itunes on pre-orders the same fan demographic as Cher and JLS ….how saddening. UK is where music came to die

  11. U wanna rumble with the bees huh??? (queenbey) August 7, 2011

    LMAO @ u yall comments….

    And LMAO at the entire U.K…….

    I fuckun cant… 🙄

  12. U wanna rumble with the bees huh??? (queenbey) August 7, 2011

    ^^^^
    Take out ‘u’

  13. KAT DELUNA FAN August 7, 2011

    UK is where music came to die
    —————————————–

    U know who is so cocky of being successful there right 😈 ?

    As if selling meant anything,especially in the UK

    LAWD HAMMERCY

  14. Cher Lloyd Stan August 7, 2011

    Yes!!! Go Cher!!!

  15. STRAX August 7, 2011

    UK HAS TALENT, ITS CLEARLY MARKETING £’S THAT GOT THIS TO NO.1. ABSOLUTE RUBBISH SONG!

  16. Reach August 7, 2011

    Im from the uk and I hate this song but anything with x-factor on it is bound to hit number 1 or 2 if their unlucky…..thats just how people are here…..but trust next week she will start falling and soon poeple will not remember her name.

  17. Cher Lloyd Stan August 7, 2011

    Is Swagger Jagger a terrible song? Yes. But Cher is talented, nobody can deny that. Im more intrested to see how people respond to her song with Mike Posner. Its a great track.

  18. Slaydele Slay$ha & Amy Slayhouse(Slaying from Heaven) August 7, 2011

    Swagger Jagger is pure rubbish. What makes it more annoying is that Cher is a decent singer with a decent voice. She needs to stop with the rapping and stick to music her voice is suited for.

  19. U wanna rumble with the bees huh??? (queenbey) August 7, 2011

    @KAT DELUNA FAN-

    Agree. This just proves once again ppl in the U.K are attracted to bright colors, catchy hooks, shitty artist, etc.

    The entie U.K should be emabarassed 🙄

    I would not be proud or happy if Rebecca Black or Kreyshaun got a #1 on BB 100.

  20. SMH AT SOME PEOPLE HERE (IS†ANN4GAGA) August 7, 2011

    I was not going to talk since the USA charts are shitty as well (Give Me Everything/Party Rock Anthem being #1)

    but *in my instigator voice* 👿

    Dddddddaaaaaaammmnnmnn…….
    that’s one shitty ass song!

  21. Rihanna hard candy/ Rihanna is the best! You will deal! August 7, 2011

    wow. You mean to tell me RTW couldn’t make number one but this lame ass song did?? ICANT.

  22. SMH AT SOME PEOPLE HERE (IS†ANN4GAGA) August 7, 2011

    Cher > Cheryl

    @Queenbey

    If Kreayon EVER gets a #1 for that shitty song,then Billboard will lose that really tiny shred of credibility that it has left.

  23. Cole August 7, 2011

    yaaay you go girl get your money up!

  24. RealMusic August 7, 2011

    a damn shame. The song is horrible

  25. Rihanna hard candy/ Rihanna is the best! You will deal! August 7, 2011

    US charts?? Smh. Cher llyod is british and she has a shitty number one. It’s ashame cuz she can actually sing but got landed with a dumbass song under her belt. And there have been shitty number ones in britian and everywhere else. Stop being prejudice.

  26. KAT DELUNA FAN August 7, 2011

    @SHEISDUMB
    #1 in the UK?Adele will never let it happen 8)

    @QUEENBEY
    Agree the sale in the UK isnt a prove of you being good.The UK is sensitive to marketing and buzz.The uk love then some goats 😥

  27. KAT DELUNA FAN August 7, 2011

    * proof

    CHER>CHERYL
    REALLY??? 😆 😆

  28. THE ICONIC pop royalty (I’m a rude Boy) August 7, 2011

    RIHANNA HARD CANDY/ RIHANNA IS THE BEST! YOU WILL DEAL!
    August 7, 2011 at 3:36 pm

    wow. You mean to tell me RTW couldn’t make number one but this lame ass song did?? ICANT.

    ________________________________________________________________

    oh no , u didn’t ?!

    *leaves the post * !

  29. Legendtina4life August 7, 2011

    As Americans, we have no room to talk about s*** songs being #1. Party Rock Anthem? Give Me Everything Tonight? S&M Remix? Like A G6? Weve had are far share of terrible #1s.

    I agree with @Slaydele. Cher is a good singer with terrible songs. Shes only 18, so maybe she will improve.

  30. Legendtina4life August 7, 2011

    Cher Lloyd>>>Cheryle Cole

  31. SMH AT SOME PEOPLE HERE (IS†ANN4GAGA) August 7, 2011

    Both of the songs I heard so far are shitty…the only reason I’m a little more lenient on Cher is because she isn’t a supposed racist.

    @Kat Deluna Fan

    @Legendtina

    Don’t even get me started on that shitty ‘Give Me Everything’ song *Pukes*

  32. Legendtina4life August 7, 2011

    I dont understand the comparisons between Cher and Rebecca Black. Rebecca has zero talent at all, and its impossible to finish listening to Friday.

  33. ms.liz August 7, 2011

    How come good songs dont chart well and the ……. charts bests
    nude pics of R&B singer Mario hits the net again check it out at http://kelsnetwork.blogspot.com/

  34. YeaBey Got the True Tea August 7, 2011

    @Slaydele
    CO-SIGN!!! She can sing, I have heard her sing! I guess she is just going with what’s hot at the moment

  35. Legendtina4life August 7, 2011

    @IStann4GaGa
    Seriously, who likes that song and why? Why did it get a VMA nomination? I cant..

  36. YeaBey Got the True Tea August 7, 2011

    @LEGENDTINA4LIFE
    August 7, 2011 at 3:49 pm

    I dont understand the comparisons between Cher and Rebecca Black. Rebecca has zero talent at all, and its impossible to finish listening to Friday.
    __________________________________________________
    lol I agree but i guess people prefer to hear about the days of the week than to listen to “YOU CAAAAANT STOP TWEETING BOUT ME, TALKING BOUT ME” or however the song goes…lol

  37. Cher Lloyd Stan August 7, 2011

    @Legendtina4life
    Co-Sign 100%. Cher has talent. She can sing, write songs, and perform. Rebecca has no talent at all. She cant sing, perform, or write her own material.

    Side Note: Swagger Jagger reached #1 in Scotland

  38. U wanna rumble with the bees huh??? (queenbey) August 7, 2011

    @ISTAN4GAGA- I agree…

    Party Rock Anthem is f***** terrible, so terrible that wen I hear it I 😥

  39. KAT DELUNA FAN August 7, 2011

    WHAT A SHAME RTW COULD NEVER BE #1 there imagine the chart history

    Right Here-nicole swarzeneger/ /Run the wold-King B,the only one// Jason derulo-It Girl

    REALLY? KING B IS SO MUCH BETTER THAN THAT :mrgreen:

    @SMH
    The industry is a joke:Smoke+mirror+buzz

  40. SMH AT SOME PEOPLE HERE (IS†ANN4GAGA) August 7, 2011

    @Legendtina

    NOT ME!it’s so annoying

    @Queenbey

    I’m not fond of that fond of it either

  41. SelenaFabulousGomezFan August 7, 2011

    U.K has an intresting taste in music.

  42. U wanna rumble with the bees huh??? (queenbey) August 7, 2011

    As Americans, we have no room to talk about s*** songs being #1. Party Rock Anthem? Give Me Everything Tonight? S&M Remix? Like A G6? Weve had are far share of terrible #1s.
    ^^^^^^^^
    I liked ‘Like a G6’ and I also liked Neyo’s hook on GMET, but they were better songs that should have went #1.

    *kanye shrug*

  43. U wanna rumble with the bees huh??? (queenbey) August 7, 2011

    As Americans, we have no room to talk about s*** songs being #1. Party Rock Anthem? Give Me Everything Tonight? S&M Remix? Like A G6? Weve had are far share of terrible #1s.
    ^^^^^^^^
    I liked ‘Like a G6’ and I also liked Neyo’s hook on GMET, but there were better songs that should have went #1.

    *kanye shrug*

  44. YeaBey Got the True Tea August 7, 2011

    Trust me when I tell you that “Party Rock Anthem” is only No.1 for its beat, its breakdown and accompanying dance move “the shuffle” NOT its lyrical content!

  45. Malibu Barbie August 7, 2011

    who’s suprised?????
    we are in age where talentless swagger jackers come on the scene and in under one year they are crowned Queen Or King ( Nicki Minaj)
    so whos relli suprised that ANOTHER SONG about SWAGGER is no.1 !!!

  46. shane August 7, 2011

    Can this Kat Deluna Fan Get off Rihanna d***?! Damn Thirsty Mafuking C*** H**…. Using riri’s buzz to be relevant… What is a Kat Deluna? That one hit wonder B**** is played out, if that was a hit anyway….. Anyways Cheers clibing the Chart on iTs way To number 1 Again…. #DRink2Dat Pink ass lame b****** on this site smh

  47. TAYLOR SWIFTS NUMBER 1 FAN August 7, 2011

    she hasnt flopped like most, predicted she would.

  48. KAT DELUNA FAN August 7, 2011

    They can say whatever
    I am shade whoever
    No #1 is forever
    YEP U KNOW THIS 😈

  49. U wanna rumble with the bees huh??? (queenbey) August 7, 2011

    @YEABEY- LOL, Ur right though.

    @KAT DELUNA FAN- LMAO

  50. Sherry August 7, 2011

    @SMH-You know I was about to bring up LMFAO Party Rock Anthem being number 1 here in the US. We can’t talk about the UK either when hot crap doodoo like that is number 1. Every country in the world has some song that is awesomely bad that hits #1. This is quite bad though. I hope she redeems herself. American Idol used to be a hit machine like that where whoever came from it had a #1 but those days ended. Xfactor is coming here now so we better be prepared judging from the crappy voting on shows here.

  51. lol August 7, 2011

    seriously uk yall gotta do better how did this weak song go 1

  52. SerferTJ August 7, 2011

    lol @ these comments.
    #StayPressed

  53. yeah August 7, 2011

    Why do the american posters act like their charts are so much better? You have s*** people in it too. F****** keep Rebecca Black and we’ll take back Adele.

  54. Sherry August 7, 2011

    Although I do have to say, even though I don’t like the song I did take time to go on youtube and look at her X Factor performances. I had no idea who she was until this site. I have to say Swagger Jagger does not represent her at all. She has talent and interesting. Not sure why they autotuned her up. She didn’t need it. I hope her other stuff is better. I find her way more talented than the top two on American Idol this past season also around her age. I wonder if she’ll find her way across the pond.

  55. Sherry August 7, 2011

    @Yeah-FYI, our charts here in the US haven’t been right for the past few years. Autotune, djs, Will I Am and record execs have destroyed the brain waves of the public. Like I said, when a song like Party Anthem is #1 then a change needs to come. Quick. But bad music only goes so far. And like I just said previous post, despite this song I actually find Cher to be a good artist. Just bad song and she really doesn’t need gimmicks or autotune.

  56. yeah August 7, 2011

    @Sherry

    You seem normal and I agree with your point.

    Just some people here acting like The US charts are superior when both are s***.

  57. truetea August 7, 2011

    see why can’t the US singing shows do promo for devut singles like this? I mean if X-Factor USA can correct the promo problems the other singing show have, then great. Stop complaining about Cher and the song..at the UK is excited about their own music artists.

  58. Emmi3 August 8, 2011

    i bet her second single wont even be a top10 ..she just got lucky with such a hot beat….and did yall hear her running her mouth bout KELLY ROWLAND ? what the heck is she thinking…lyrics stealing tryna fool the folks stupid h**

  59. nice_gurl August 8, 2011

    I thought RTW was the worst song out….but Swagger Jagger is even worse. How can this be no.1? Who’s buying this?

  60. brittany August 14, 2011

    Jls sould be number one again but they will ask ways be number one in my hear love them loads and forever xxxx

Recommended Posts
eXTReMe Tracker
..